En vecka kvar?

Nu är det bara en vecka kvar till balen, ca två veckor kvar till skolavslutningen. Och vi kommer aldrig mera att komma till klassrummet som vi i så många år har gått till, vi kommer aldrig mera lyssna till samma gammla lärare som pratar om samma gammla saker, vi kommer aldrig mera se de välbekanta ansiktena på våra klasskamrater när de sitter och tänker ut svaret på en fråga. Jag ska ta vara på de sista veckorna, och när sommarlovet är här ska jag minnas, men inte älta, sakna, men inte plågas. Vad blev det av den långa hösten? Jag visste att det skulle ta slut men när jag kom tillbaka till höst terminen så var det så långt fram. Det sista året skulle ta lång tid, men det gjorde det inte. Tiden svek mig och nu är det bara två veckor kvar tills det att samhället sparkar ut mig på mina egna bara ben...
.........................................
...........................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0